Veletrh plný trendů: HEIMTEXTIL 2016

Již pár dní po novém roce začíná kolečko zahraničních veletrhů bytového designu. První z nich je Heimtextil, zaměřený na bytový textil a tapety. Ten se koná každoročně ve Frankfurtu nad Mohanem, kde je mimo jiné přehlídka trendů... Tento rok sem přijelo více než 69 tisíc návštěvníků a bylo možné vidět 2866 expozic. To není v lidských silách pojmout, a proto vám přinášíme to nejzajímavější, co nás oslovilo.

V tapetách je stále vidět geometrický motiv, florální vzory se objevují již tradičně. Motivy z ptačí říše, které dominovaly minulý rok, jsou stále k vidění v nových kolekcích, ale rozhodně už nejsou č. 1. Do popředí se dostávají vzory abstraktní, inspirované akvarelem a prolínáním barev a odstínů. Tento zajímavý dekor se však objevuje i na textilu – jak na závěsech, tak i na lůžkovinách. Barevnost je tlumená, avšak hravá. Barvy jsou převážně v teplých odstínech. Modrá je vidět stále, ale ta pravděpodobně ještě delší domu nezmizí. Záclonoviny jsou rafinované, mají příchuť retra i přírodního stylu. Zde se žádné velké změny nekonají. Totéž platí i u stínicí techniky, kde se klade důraz na technickou stránku věci – ovládání. To vše je vidět v devíti halách, z nichž některé mají i více pater. Nejvíce zajímavá je však hala s trendy, o které se dozvíte na dalších stránkách.

THEME PARK
Jedna z nejvíce atraktivních expozic Theme park, která zabírá celou jednu velkou halu. Láká designéry, novináře a odborníky z celého světa. Jedná se o prezentaci čtyř trendů, která je ukázána na jednotlivých vzorcích a zajímavých aranžmá. Letošní ústřední téma znělo: „well-being“, tedy být v klidu, pohodě, mít lepší podmínky a žít v relativním blahobytu.

PROTECT: GOOD FOR US
Čistý a puristický vzhled, vytříbený a decentní design – to je hlavní definice tohoto stylu. Vše je zaměřeno na klid, wellness a relaxaci. Barvy jsou potlačené, převažuje achromatická paleta. Ticho je plně respektováno a bráno jako jedna z nejcennějších komodit dnešní doby. Ticho se ve světě, kde jsme neustále připojeni a přitom stále častěji a intenzivněji pociťujeme touhu vypnout a dělat sami něco dobrého, stává lékem. Tomuto trendu jde o naše fyzické, ale především psychické potřeby.

ENRICH: APPEALING TO ALL THE SENSES
Oslava konce „ekonomické“ krize a života v blahobytu je hlavním motivem tohoto směru. Důraz je kladen na opulentní a vysoce dekorativní prvky, které snoubí kulturní odkaz minulosti s budoucností. Ornamentální zdobení a třpytivé špičkové materiály jsou ve středu zájmu. Barvy jako švestkově modrá a rudá jsou ozvláštněny třpytivými zlatými, mosaznými a bronzovými prvky. Náznak Orientu se mísí s kultovními vzory, které se odkazují ke klasicismu se vznešeností až dokonalostí. Nadčasovost, luxus a kvalita je č. 1.

NOURISH: SENSORY DESIGN
Ochrana přírody, udržitelnost, vlastní pěstování, recyklace a upcyklace – to vše v sobě nese tento trend. Důraz je kladen na zeleň, a proto barevná paleta oslavuje krásu zelených odstínů v kombinaci s tmavě hnědými a šedými valéry, které nám připomínají přírodní prvky, jako je půda a kámen. Přírodní materiály jsou vtipně kombinovány s průkopnickým designem. Ručně vyráběné výrobky zdůrazňují krásy původního materiálu.

Iva Bastlová



zpět na veletrhy